[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
کانال تلگرام فصلنامه

AWT IMAGE

کانال تلگرام:
  https://t.me/childmentalhealth  
اینستاگرام نشریه:
abbasalihosseinkhanzadeh

..
نمایه شده در


 







 





..
:: دوره 4، شماره 2 - ( دوره چهارم شماره دوم تابستان 1396 - 1396 ) ::
جلد 4 شماره 2 صفحات 134-125 برگشت به فهرست نسخه ها
بررسی نقش واسطه ای اضطراب امتحان در ارتباط اهمال کاری با رفتارهای پرخطر
سید علی کاظمی رضایی1 ، صابر سعید پور* 1، ربابه نوری1 ، فرشاد احمدی1 ، مهدی پارویی1
1- دانشگاه خوارزمی
چکیده:   (4934 مشاهده)
زمینه و هدف: با توجه به نقش مهم اضطراب امتحان در بروز برخی از رفتارهای پرخطر، هدف پژوهش حاضر بررسی نقش واسطه‌ای اضطراب امتحان در ارتباط بین اهمال‌کاری با رفتارهای پرخطر بود.
روش: طرح پژوهش توصیفی و از نوع همبستگی بود. جامعه آماری شامل تمامی دانش ­آموزان مقطع متوسطه شهر کرج در سال تحصیلی 96-1395 بود که تعداد 320 نفر از آنها با روش نمونه‌گیری هدفمند به‌عنوان نمونه موردمطالعه انتخاب شدند. از مقیاس اهمال‌کاری تحصیلی سولومون و راث بلوم (1984)، پرسشنامه اضطراب امتحان ابوالقاسمی و همکاران (1375)، و مقیاس رفتارهای پرخطر برنر، کان و مک مانوس (2002)، برای گردآوری داده‌ها استفاده شد. برای تجزیه‌وتحلیل اطلاعات از روش رگرسیون و تحلیل مسیر استفاده شد.
یافته‌ها: نتایج تحلیل رگرسیون به شیوه‌ متوالی همزمان و با به‌کارگیری مراحل پیشنهادی بارون و کنی نشان داد که اضطراب امتحان می‌تواند به‌صورت معناداری نقش واسطه‌ای در ارتباط بین اهمال­ کاری با رفتارهای پرخطر ایفا کند (0/01 >p ).
نتیجه‌گیری: اضطراب امتحان می­تواند همراه با اهمال­ کاری، زمینه ­ای برای بروز رفتارهای پرخطر فراهم کند؛ بنابراین پیشنهاد می‌شود در مطالعه رفتارهای پرخطر به نقش پیش ­بین این عوامل توجه ویژه ­ای گردد.
واژه‌های کلیدی: اضطراب امتحان، اهمال کاری، رفتارهای پرخطر
متن کامل [PDF 762 kb]   (2357 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1395/9/11 | پذیرش: 1396/2/23 | انتشار: 1396/6/30
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Kazemi Rezaei S A, Saeidpoor S, Noury R, Ahmadi F, Parooi M. The Mediating Role of Test Anxiety in Relationship between Procrastination with High Risk Behaviors in Students. J Child Ment Health 2017; 4 (2) :125-134
URL: http://childmentalhealth.ir/article-1-222-fa.html

کاظمی رضایی سید علی، سعید پور صابر، نوری ربابه، احمدی فرشاد، پارویی مهدی. بررسی نقش واسطه ای اضطراب امتحان در ارتباط اهمال کاری با رفتارهای پرخطر. فصلنامه سلامت روان کودک. 1396; 4 (2) :125-134

URL: http://childmentalhealth.ir/article-1-222-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 4، شماره 2 - ( دوره چهارم شماره دوم تابستان 1396 - 1396 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه سلامت روان کودک Quarterly Journal of Child Mental Health
Persian site map - English site map - Created in 0.07 seconds with 41 queries by YEKTAWEB 4645