[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
کانال تلگرام فصلنامه

AWT IMAGE

کانال تلگرام:
  https://t.me/childmentalhealth  
اینستاگرام نشریه:
abbasalihosseinkhanzadeh

..
نمایه شده در


 







 





..
:: دوره 3، شماره 2 - ( دوره سوم شماره دوم تابستان 1395 - 1395 ) ::
جلد 3 شماره 2 صفحات 85-77 برگشت به فهرست نسخه ها
مقایسه پرخاشگری و دانش هیجانی کودکان پسر بی‌سرپرست و بدسرپرست با کودکان عادی
ربابه حصارسرخی* 1، سید محسن اصغری نکاح1 ، انسیه لعل زاده کندکلی1 ، الهام پروانه1
چکیده:   (6490 مشاهده)

زمینه و هدف: با توجه به افزایش روزافزون کودکان بی­سرپرست و مشاهده سازش­ نایافتگی و اختلال­ های هیجانی در آنها که بر اثر جدایی از کانون خانواده به وجود می­ آید، توجه خاص به این کودکان احساس می­ گردد .هدف این پژوهش مقایسه پرخاشگری و دانش هیجانی کودکان پسر بی­ سرپرست و بد­سرپرست با کودکان عادی بود.

روش: طرح پژوهش توصیفی از نوع علی-­ مقایسه­ ای بود. به منظور بررسی فرضیه­ های پژوهش، 64 کودک 4 تا 6 ساله پسر شامل32 نفر بی­ سرپرست و بدسرپرست و 32 نفر عادی به روش نمونه­ گیری در دسترس انتخاب شدند. سپس با استفاده از پرسشنامه پرخاشگری کودکان پیش ­دبستانی واحدی (1386) و آزمون تطبیق هیجانی ایزارد و همکاران (2003)، ارزیابی شدند. داده­ ها با استفاده از روش آماری t دو گروه مستقل و آزمون تحلیل واریانس چندمتغیره تجزیه و تحلیل شد.

یافته ­ها: نتایج  آزمون t نشان داد، میزان پرخاشگری کودکان بی ­سرپرست و بد­سرپرست به طور معناداری از کودکان عادی بیشتر بود (0001/0=p). دانش هیجانی کودکان بی­ سرپرست و بد­سرپرست به طور معناداری کمتر از کودکان عادی بود (0001/0=p). نتایج آزمون تحلیل واریانس چندمتغیره نشان داد میزان مؤلفه­ های دانش هیجانی کودکان بی­ سرپرست و بد­سرپرست به طور معناداری کمتر از کودکان عادی بود (05/0>p).

نتیجه ­گیری: نتایج این مطالعه نشان داد که میزان پرخاشگری و دانش هیجانی فرزندان تا حد زیادی تحت تأثیر شیوه ­های سرپرستی والدین است.  

واژه‌های کلیدی: پرخاشگری، دانش هیجانی، کودکان بی سرپرست و بدسرپرست
متن کامل [PDF 553 kb]   (3952 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1395/3/2 | پذیرش: 1395/6/17 | انتشار: 1395/6/28
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Hesarsorkhi R, Asghari Nekah S M, Lalzdeh Kandekali E, Parvaneh E. Comparison of Aggression and Emotional Knowledge in Orphans and Abandoned Male Children with Non- Orphans Male Children. J Child Ment Health 2016; 3 (2) :77-85
URL: http://childmentalhealth.ir/article-1-94-fa.html

حصارسرخی ربابه، اصغری نکاح سید محسن، لعل زاده کندکلی انسیه، پروانه الهام. مقایسه پرخاشگری و دانش هیجانی کودکان پسر بی‌سرپرست و بدسرپرست با کودکان عادی. فصلنامه سلامت روان کودک. 1395; 3 (2) :77-85

URL: http://childmentalhealth.ir/article-1-94-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 3، شماره 2 - ( دوره سوم شماره دوم تابستان 1395 - 1395 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه سلامت روان کودک Quarterly Journal of Child Mental Health
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 41 queries by YEKTAWEB 4645