[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
کانال تلگرام فصلنامه

AWT IMAGE

کانال تلگرام:
  https://t.me/childmentalhealth  
اینستاگرام نشریه:
abbasalihosseinkhanzadeh

..
نمایه شده در


 







 





..
:: دوره 9، شماره 3 - ( دوره نهم شماره سوم پاییز 1401 - 1401 ) ::
جلد 9 شماره 3 صفحات 152-136 برگشت به فهرست نسخه ها
عوامل مؤثر بر اجازه‌ والدین در پذیرش بازاریابی شرکت‌های ارائه‌دهنده‌ خدمات (مهدهای کودک) با تأکید بر نقش حریم‌ خصوصی در سلامت ‌روان‌ کودکان
زهرا محمدزاده اماموردیخان1 ، علیرضا فرخ بخت فومنی* 2، رحمتعلی صابری حقایق2
1- گروه مدیریت بازرگانی، واحد رشت، دانشگاه آزاد اسلامی، رشت، ایران
2- گروه مدیریت، واحد بندر انزلی، دانشگاه آزاد اسلامی، بندر انزلی، ایران
چکیده:   (5371 مشاهده)
زمینه و هدف: دستیابی به والدین، برقراری ارتباطات تعاملی و ارائه توضیحات و خدمات مهدهای کودک، مهم‌ترین عامل تصمیم‌گیری والدین در انتخاب بهترین مرکز جهت شروع تربیت کودکان بوده که در سلامت روان آنان در بدو ورود به جامعه تأثیر فراوانی دارد. پژوهش حاضر با هدف شناخت مجموعه عوامل مؤثر در اجازه والدین در برقراری ارتباط مهدهای کودک (شرکت‌های ‌ارائه‌دهنده‌ خدمات) با آنان با تأکید بر نقش حریم‌ خصوصی والدین و کودکان اجرا شد.
روش: این پژوهش در دو مرحله کیفی اجرا شد: مرحله ۱: فراترکیب (متاسنتز) با بررسی بالغ ‌بر150 مقاله داخلی و خارجی، مرحله ۲: تحلیل محتوا با مصاحبه‌های نیمه­ ساختاریافته با 25 تن از استادان، مدیران، و مشتریان (والدین) خاص مهدهای کودک استان‌ گیلان. در مرحله ۲ کدگذاری انجام و از روش دلفی فازی مدل حاصل از مرحله ۱ مورد واکاوی قرار گرفت. سنجش پایایی با ضریب کاپا-کوهن انجام‌‌ شد.
یافته‌ها: شاخص‌های مدل حاصله از مرحله فراترکیب «نگرانی درباره حریم خصوصی»، «تمایل به حریم خصوصی» و «اجازه» به طور مشترک هر 3 با وزن 0/065 بیشترین وزن را داشته و در رتبه 2 شاخص «فرهنگ» 0/062 بود. در مرحله ۲ از دیدگاه مدیران و صاحب‌نظران «حضور اجتماعی»، «نگرانی‌های مربوط به مجوز برنامه»، «تجربه آنلاین قبلی» و «هزینه‌ها (مداخله‌گری)» پایین‌تر از حد میانگین بوده و می‌بایست از مدل حاصله از مرحله ‌‌فراترکیب حذف ‌‌می‌شدند. با توجه به ضریب کاپا-کوهن (0/795) و سطح‌ معناداری آن، از نظر خبرگان پژوهش، آزمون دارای پایایی قابل ‌قبول در بخش فازی بوده است. در این فاز بر اساس نظر خبرگان، «فرهنگ» به‌عنوان یک عامل مؤثر در مدل لحاظ شد.
نتیجه‌گیری: در مرحله 2 بعد از سنجش مدل (حاصله از مرحله فراترکیب) توسط خبرگان و حذف 4 عامل رد شده از نظر آنان، مدل نهایی حاصل شد که آزمون کمّی آن در پژوهش­های آتی پیشنهاد شد. استلزامات پژوهش حاضر و نقش حریم خصوصی در سلامت روان کودک نیز مقاله مورد بحث قرار گرفت.
شماره‌ی مقاله: 10
واژه‌های کلیدی: بازاریابی اجازه ای، حریم ‌خصوصی، شرکت‌های ‌‌خدماتی، مهدهای ‌‌کودک، سلامت روان
متن کامل [PDF 1406 kb]   (3476 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: عمومى
دریافت: 1401/6/9 | پذیرش: 1401/9/9 | انتشار: 1401/11/11
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA



XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Mohammadzadeh Emamverdikhan Z, Farokhbakht Foumani A, Saberi Haqayeq R. Factors Affecting Parents' Permission to Accept the Marketing of Companies Providing Services (Kindergartens) with an Emphasis on the Role of Privacy in Children's Mental Health. J Child Ment Health 2022; 9 (3) : 10
URL: http://childmentalhealth.ir/article-1-1296-fa.html

محمدزاده اماموردیخان زهرا، فرخ بخت فومنی علیرضا، صابری حقایق رحمتعلی. عوامل مؤثر بر اجازه‌ والدین در پذیرش بازاریابی شرکت‌های ارائه‌دهنده‌ خدمات (مهدهای کودک) با تأکید بر نقش حریم‌ خصوصی در سلامت ‌روان‌ کودکان. فصلنامه سلامت روان کودک. 1401; 9 (3) :136-152

URL: http://childmentalhealth.ir/article-1-1296-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 9، شماره 3 - ( دوره نهم شماره سوم پاییز 1401 - 1401 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه سلامت روان کودک Quarterly Journal of Child Mental Health
Persian site map - English site map - Created in 0.06 seconds with 41 queries by YEKTAWEB 4660