[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
:: دوره 4، شماره 3 - ( دوره چهارم شماره سوم پاییز 1396 - 1396 ) ::
جلد 4 شماره 3 صفحات 130-142 برگشت به فهرست نسخه ها
تأثیر بازی با لگو بر مهارت‌های اجتماعی کودکان پیش‌دبستانی
کاظم برزگر بفرویی ، مهسا عموقدیری
استادیار دانشگاه یزد
چکیده:   (91 مشاهده)
زمینه و هدف: مهارت­های اجتماعی شالوده ارتباط‌های موفق و رودررو است و برخورداری از آن و ارتباط­های ثمربخش برای داشتن عملکردی موفق در زندگی ضروری است. بر همین اساس پژوهش حاضر باهدف بررسی اثربخشی بازی با لگو بر مهارت‌های اجتماعی کودکان پیش‌دبستانی انجام شد.
روش: روش پژوهش از نوع آزمایشی با طرح پیش ­آزمون- پس‌آزمون با گروه گواه و دوره پیگیری بود. جامعه آماری شامل تمامی کودکان 4 تا 6 ساله مرکز آموزشی لگو استان یزد در سال تحصیلی 95-1394 بود که نمونه­ای به حجم 30 نفر با استفاده از روش نمونه­گیری در دسترس انتخاب و به  صورت تصادفی در دو گروه آزمایشی و گواه گمارده شدند. برای سنجش مهارت‌های اجتماعی از مقیاس درجه‌بندی مهارت‌های اجتماعی (ویرت و همکاران ،1984) استفاده شد که بر روی افراد نمونه در مراحل اجرای آموزش لگو و در دوره پیگیری اجرا شد. به‌منظور آزمون فرضیه‌ پژوهش از آزمون تحلیل واریانس با اندازه‌گیری‌های مکرر بهره گرفته شد.
یافته‌ها: نتایج نشان داد که بازی با لگو بر افزایش مهارت‌های اجتماعی کودکان 4 تا 6 ساله تأثیر معنادار دارد (0001/0p<).
نتیجه‌گیری: بر اساس یافته‌های حاصل از پژوهش، می‌توان بر اهمیت بازی با لگو بر مهارت اجتماعی کودکان تأکید کرد و از آن به عنوان یک روش مؤثر بهره گرفت.
واژه‌های کلیدی: آموزش لگو، مهارت‌های اجتماعی، کودکان پیش‌دبستانی
متن کامل [PDF 732 kb]   (51 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: ۱۳۹۶/۲/۵ | پذیرش: ۱۳۹۶/۶/۲۸ | انتشار: ۱۳۹۶/۱۱/۳
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

کد امنیتی را در کادر بنویسید >


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Barzegar Bafrooei K, Amogadiri M. The Impact of Playing with Lego on Social Skills of Preschool Children. JCMH. 2017; 4 (3) :130-142
URL: http://childmentalhealth.ir/article-1-213-fa.html

برزگر بفرویی کاظم، عموقدیری مهسا. تأثیر بازی با لگو بر مهارت‌های اجتماعی کودکان پیش‌دبستانی. فصلنامه سلامت روان کودک. 1396; 4 (3) :130-142

URL: http://childmentalhealth.ir/article-1-213-fa.html



دوره 4، شماره 3 - ( دوره چهارم شماره سوم پاییز 1396 - 1396 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه سلامت روان کودک Quarterly Journal of Child Mental Health
Persian site map - English site map - Created in 0.058 seconds with 804 queries by yektaweb 3600