Journal archive for Google Scholar Robot!

Quarterly Journal of Child Mental Health

فصلنامه سلامت روان کودک



Volume 3, Number 2 (2016-9)


Comparison of Time Perception of Emotional Events in Children with and without Autism Disorder
مقایسۀ ادراک زمان محرک های دارای بار هیجانی درکودکان مبتلا و غیرمبتلا به اختلال اوتیسم
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Behavior Problems of Students of Single-Parent and Two-Parent Families from Teachers’ Perspective
مشکلات رفتاری دانش‌آموزان خانواده‌های تک‌والدی و دو ‌والدی از دیدگاه معلمان آنها
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Comparison of Aggression and Emotional Knowledge in Orphans and Abandoned Male Children with Non- Orphans Male Children
مقایسه پرخاشگری و دانش هیجانی کودکان پسر بی‌سرپرست و بدسرپرست با کودکان عادی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Efficacy of Group Hope Therapy on Depression, Loneliness, and Self-Efficacy in Female Students
اثربخشی امیددرمانی گروهی بر افسردگی، احساس تنهایی، و خودکارآمدی دانش‌آ‌موزان دختر
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Family-Based Preventive Interventions: Effects on Parent-Child Relationship and Parenting Styles
مداخله‌های پیشگیرانه خانواده محور: تأثیر بر روابط والد ـ کودک و روش های تربیتی والدین
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Cognitive Emotion Regulation Strategies, Metacognition, and Early Maladaptive Schemas in Students with Stuttering and Normal Students
مقایسه راهبردهای تنظیم شناختی هیجان، باورهای فراشناختی، و روان بنه‌های سازش نایافته اولیه در دانش آموزان مبتلا و غیرمبتلا به لکنت زبان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Comparison of Academic Achievement in Elementary Students with and without Attention Deficit / Hyperactivity Disorder (ADHD)
مقایسـۀ پیشرفت تحصیلی در دانش‌آموزان ابتدایی مبتلا و غیرمبتلا به اختلال کاستی توجه و بیش فعالی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Effectiveness of Attachment-Oriented Therapy on the Quality of Attachment and Social Skills in Children with Oppositional Defiant Disorder
اثربخشی درمان مبتنی بر دلبستگی بر کیفیت دلبستگی و مهارت‌های اجتماعی کودکان مبتلا به اختلال نافرمانی مقابله‌ای
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Comparing the Efficacy of Child-Parent Relationship Therapy (CPRT) and Family-Focused Therapy (FFT) on Function of Families with Children with Oppositional Defiant Disorder (ODD)
مقایسه تأثیر درمان رابطه والد – کودک و درمان متمرکز بر خانواده بر کارکرد خانواده های دارای فرزند مبتلا به اختلال نافرمانی مقابله ای
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Chiefeditor
سخن سردبیر: در دفاع از روان پزشکی برآییم یا روان شناسی، یا هر دو؟
| [PDF-FA] | [XML] |


Home | All volumes | All issues | All articles