Journal archive for Google Scholar Robot!
Quarterly Journal of Child Mental Health
فصلنامه سلامت روان کودک
Home
|
All volumes
|
All issues
|
All articles
Volume 3, Number 3 (2016-12)
The Effect of Coping Strategies with Stress on Marital Satisfaction and Stress in Parents of Children with Mental Retardation
تأثیر راهبردهای مقابله با تنیدگی بر رضایت زناشویی و تنیدگی والدین کودکان کم توان ذهنی
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
The Effect of Inactive Music Therapy on Symptoms, Communication Deficit, and Social Interaction of Children with Autism Spectrum Disorder
تأثیر موسیقی درمانی غیرفعال بر نشانه ها، نارسایی ارتباطی و تعامل اجتماعی کودکان مبتلا به طیف اوتیسم
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Role of Academic Motivation in High-risk Behavior of Vulnerable students
نقش انگیزش تحصیلی در تبیین رفتارهای پرخطر دانش آموزان اقشار آسیبپذیر
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Relationship between Attachment Problems and Symptoms of Oppositional Defiant Disorder in Children
رابطه مشکلات دلبستگی با علائم اختلال نافرمانی مقابله ای کودکان
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Effect of Stress Management Training Based on Cognitive-Behavioral Approach on Improving Parent- Child Relationship and Psychological Well- Being in Mothers of Children with Intellectual Disability
تأثیر آموزش مدیریت تنیدگی مبتنی بر رویآورد شناختی- رفتاری بر بهبود رابطه والد- کودک و بهزیستی روانشناختی مادران کودکان کم توان ذهنی
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Investigating the Causal Relationship of Parents’ Physical and Emotional Violence with Anger Management and Aggressive Behavior of Children with Oppositional Defiant Disorder Mediated by Parent-Child Relationship and Empathy
رابطه علّی خشونت فیزیکی و عاطفی والدین با مدیریت خشم و رفتارهای پرخاشگرانه کودکان مبتلا به اختلال نافرمانی مقابلهای با میانجیگری رابطه والد- فرزند و همدلی
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Motivation, Self –Concept and Attitudes toward Reading in Students with Dyslexia
سطح انگیزش، خودپنداشت و نگرش نسبت به خواندن در دانشآموزان نارساخوان
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Personality Traits, Behavioral Inhibition and Behavioral Activation Systems in Students with Conduct Disorder, Attention Deficit/Hyperactivity Disorder and Normal Group
ویژگیهای شخصیتی و نظام های بازداری و فعال ساز رفتاری در دانش آموزان مبتلا به اختلال رفتار هنجاری و نارسایی توجه - فزون کنشی
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Classroom Behavior Pattern and Academic Self-Handicapping in Students with Specific Learning Disabilities
الگوی رفتارکلاسی و خودناتوانسازی تحصیلی در دانشآموزان مبتلا به ناتوانی یادگیری خاص
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Chiefeditor
سخن سردبیر: آزمایش روان شناختی کودک: از تشخیص پاراکلینیکی تا قضاوت کلینیکی
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Home
|
All volumes
|
All issues
|
All articles