[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
مهمترین ناشران داخلی و خارجی::
مهمترین مراکز درمانی روانشناسی و انجمن های علمی::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
کانال تلگرام فصلنامه

AWT IMAGE

کانال تلگرام:
  https://t.me/childmentalhealth  
اینستاگرام نشریه:
abbasalihosseinkhanzadeh

..
نمایه شده در


 







 





..
:: دوره 12، شماره 1 - ( دوره دوازدهم شماره اول بهار 1404 - 1404 ) ::
جلد 12 شماره 1 صفحات 53-36 برگشت به فهرست نسخه ها
رابطه ساختاری ادراک ویژه تکلیف و یادگیری کلاسی: نقش میانجی سازماندهی
مهدیه دوست محمدی1 ، سیاوش طالع پسند*2 ، اسحق رحیمیان بوگر3
1- دانشجوی دکترا روانشناسی تربیتی، گروه علوم تربیتی، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی، دانشگاه سمنان، سمنان، ایران
2- گروه روانشناسی تربیتی، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی، دانشگاه سمنان. ایران
3- گروه روانشناسی بالینی، دانشکده روانشناسی و علوم تربینی. دانشگاه سمنان. ایران
چکیده:   (33 مشاهده)
چکیده
زمینه و هدف: پژوهش حاضر بررسی نقش واسطه ای سازمان­دهی در رابطه بین ادراک ویژه تکلیف و یادگیری کلاسی دانش­آموزان بود.
روش: پژوهش حاضر توصیفی - مقطعی بود. شرکت کنندگان 400 دانش­آموز پایه نهم متوسطه شهر کرمان بودند که با روش نمونه­گیری تصادفی خوشه­ای چندمرحله­ای انتخاب شدند. همه آنها پرسشنامه­های سازمان­دهی، ادراک ویژه تکلیف و آزمون محقق ساخته ریاضی را تکمیل کردند. فرضیه ها با روش­ تحلیل مسیر آزمون شد. از نرم افزار ایموس نسخه 23 استفاده شد.
یافته ها: نتایج نشان داد که ادراک ویژه تکلیف و سازمان­دهی بر یادگیری کلاسی اثر ساختاری مستقیم و معناداری داشتند. ادراک ویژه تکلیف بر سازمان­دهی اثر ساختاری مستقیم و معناداری داشت. سازمان­دهی در رابطه بین ادراک ویژه تکلیف و یادگیری کلاسی دانش­آموزان نقش میانجی داشت.
نتیجه گیری: بنابراین می­توان نتیجه گرفت که برای بهبود یادگیری کلاسی باید به ویژگی­هایی همچون سازماندهی شناختی و ادرا ک ویژه تکلیف توجه کرد.
شماره‌ی مقاله: 3
واژه‌های کلیدی: سازمان دهی، ادراک ویژه تکلیف، یادگیری کلاسی، دانش‌آموزان
متن کامل [PDF 1515 kb]   (14 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1401/10/19 | پذیرش: 1404/4/4 | انتشار: 1404/4/8
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

DostMohamadi M, Talepasand S, Rahimian-Boogar I. The mediating role of organization in the relationship between task-specific perception and students' classroom learning. J Child Ment Health 2025; 12 (1) : 3
URL: http://childmentalhealth.ir/article-1-1331-fa.html

دوست محمدی مهدیه، طالع پسند سیاوش، رحیمیان بوگر اسحق. رابطه ساختاری ادراک ویژه تکلیف و یادگیری کلاسی: نقش میانجی سازماندهی. فصلنامه سلامت روان کودک. 1404; 12 (1) :36-53

URL: http://childmentalhealth.ir/article-1-1331-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 12، شماره 1 - ( دوره دوازدهم شماره اول بهار 1404 - 1404 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه سلامت روان کودک Quarterly Journal of Child Mental Health
Persian site map - English site map - Created in 0.07 seconds with 41 queries by YEKTAWEB 4714