Journal archive for Google Scholar Robot!

Quarterly Journal of Child Mental Health

فصلنامه سلامت روان کودک



Volume 4, Number 4 (2018-3)


Perception the Experiences of Special Schools Teachers from Inclusive Education: A Phenomenological Study
درک تجارب معلمان مدارس با نیازهای ویژه از آموزش فراگیر: یک مطالعه پدیدارشناسی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Modeling the Relationship between Teachers' Demographic Characteristics and Internal Motivation of Students by Mediating Cognitive and Metacognitive Strategies
مدل پردازی رابطه ویژگی‌های جمعیت شناختی معلم با انگیزش درونی دانش‌آموزان با میانجی گری راهبردهای شناختی و فراشناختی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Comparing Parental Stress, Parenting Styles, and Social Problem Solving in Mothers of Children with Autism Spectrum Disorder, ADHD, and Typically Developing Children
مقایسه تنیدگی والدگری، سبک های والدگری، و حل مسئله اجتماعی مادران کودکان مبتلا به اختلال طیف اتیسم، نارسایی توجه/فزون کنشی و بهنجار
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Parent Form of Psychological Pathology for Children: Preliminary Study of Development and Psychomentric Properties
نسخه گزارش والدین مقیاس سلامت روان‌شناختی کودکان: مطالعه مقدماتی ساخت و بررسی ویژگی های روان سنجی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Comparison Mental Health, Social Phobia and Psychological Distress of Children under the Care of the Welfare Organization and Children under the Care of the Family
مقایسه سلامت روانی، هراس اجتماعی و آشفتگی روانی کودکان تحت سرپرستی بهزیستی و کودکان تحت سرپرستی خانواده
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Relationship Between Body Composition Features and Sustained Attention in Children
رابطه بین ویژگی‌های ترکیب بدن و توجه پایدار در کودکان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Comparison the Elements of Draw –a- Person Test (DAP) in Children with Autism Spectrum and Attention Deficit/Hyperactivity Disorders with Normal Children
مقایسه ویژگی‌های عناصر ترسیمی آزمون آدمک در کودکان مبتلا به اختلال طیف اوتیسم و اختلال نارسایی توجه/ فزون کنشی با کودکان بهنجار
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Meta-analysis of the Effectiveness of Psychological Interventions and Care Practices on Increasing Mother- Fetal and Mother-Infant Attachment Behavior
فراتحلیل اثربخشی مداخلات روانشناختی و شیوه های مراقبتی بر افزایش رفتار دلبستگی مادر- جنین و مادر- نوزاد
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Role of Parent’s Personality Traits in the Social Development of Preschool Children
نقش صفات شخصیتی والدین در تحول اجتماعی کودکان پیش‌دبستانی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Prediction of Academic Stress Based on Personality Traits with the Mediation of Coping Styles
پیش‌بینی تنیدگی تحصیلی بر اساس ویژگی‌های شخصیتی با واسطه‌گری سبک‌های مقابله ای
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Effect of Parent Management Education on Reducing School Refusal Behavior of Primary School Students
تأثیر آموزش مدیریت والدین در کاهش رفتار امتناع از مدرسه رفتن دانش آموزان دبستانی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Structural Equations of Relationships between Learning Disorder, Emotional Intelligence and Depression in Primary School Students
معادلات ساختاری روابط بین اختلال یادگیری، هوش هیجانی و افسردگی در دانش‌آموزان ابتدایی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Effectiveness of Resilient Education on the Coping Style and Optimism of Unprotected and Neglected children
تأثیر آموزش تاب آوری بر سبک‌های مقابله ای و خوش بینی کودکان بی سرپرست و بدسرپرست
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Effectiveness of Cognitive Therapy Based on Mindfulness on Children's Behavioral Problems
تأثیر آموزش شناخت‌درمانی مبتنی بر ذهن‌آگاهی بر مشکلات رفتاری کودکان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Effectiveness of Positive Self-Talks on Reducing Test Anxiety in Elementary Students with Dyslexia
تأثیر آموزش خودگویی های مثبت در کاهش اضطراب امتحان دانش آموزان ابتدایی مبتلا به نارساخوانی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Comparison of Emotional Intelligence of Monolingual and Bilingual Students and its Role in Attitudes toward Learning English
مقایسه هوش هیجانی دانش آموزان یک زبانه و دوزبانه و نقش آن در نگرش نسبت به یادگیری زبان انگلیسی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Effectiveness of Stress Management Training on Marital Satisfaction and Parental Stress in Mothers with Children with Behavioral Problems
تاثیرآموزش مدیریت تنیدگی بر رضایت زناشویی و تنیدگی والدینی مادران دارای کودک مبتلا به مشکلات رفتاری
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Chiefeditor
سخن سردبیر: کم توانی ذهنی، چشم انداز تحولی نگر در مقابل دیدگاه تفاوت
| [PDF-FA] | [XML] |


Home | All volumes | All issues | All articles