Journal archive for Google Scholar Robot!

Quarterly Journal of Child Mental Health

فصلنامه سلامت روان کودک



Volume 2, Number 4 (2016-3)


Canonical Analysis of Relationship between Organizational Culture of Schools Based on Hofstede dimensions and Students Basic Psychological Needs
تحلیل کانونی رابطه فرهنگ سازمانی مدارس بر اساس ابعاد هافستد با نیازهای روانی اساسی دانش آموزان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Comparison of Efficacy of Group Art Therapy and Puppet Play Therapy on the Social Skills of Children with Attention Deficit/ Hyperactivity Disorder
مقایسه اثربخشی هنردرمانی گروهی و بازی درمانی عروسکی بر مهارت های اجتماعی کودکان مبتلا به اختلال فزون کنشی / نارسایی توجه
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Comparing Working Memory and Organization and Programming Ability in Children with and without Learning Disabilities
مقایسه حافظه کاری و توانایی سازمان دهی و برنامه ریزی در کودکان با و بدون ناتوانی‌های یادگیری
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Effectiveness of Fetal Attachment Training Program on Maternal- Fetal Relationship and Mental Health of Pregnant Women
اثربخشی برنامه آموزشی دلبستگی به جنین بر ارتباط مادر - جنین و سلامت روان زنان باردار
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Comparison of Efficacy of Empathy and Anger Management Trainings on Social Cognition and Symptoms of Students with Oppositional Defiant Disorder
مقایسه اثربخشی آموزش های همدلی و مدیریت خشم بر شناخت اجتماعی و علائم اختلال دانش آموزان مبتلا به اختلال نافرمانی مقابله ای
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Relationship Between State Metacognition and Responsibility with Academic Self-regulation
رابطه بین فراشناخت حالتی و مسئولیت‌پذیری با خودنظم‌دهی تحصیلی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Role of Early Maladaptive Schemas in Explaining Social Anxiety
نقش روان بنه های سازش نایافته اولیه در تبیین اضطراب اجتماعی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Associations between Parent-Child Relationship and Aggressive Behavior among Students
رابطه تعامل والد- فرزند با سطح رفتارهای پرخاشگرانه دانش آموزان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Effectiveness of Parents Training Program on Middle Adolescence Development on Parent-Child Relationship
اثربخشی برنامه آشنایی والدین با فرایند تحول نوجوانی میانی بر سبک های فرزندپروری و ارتباط والد- کودک
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Chiefeditor
سخن سردبیر: هیاهوی اختلال بیش فعالی در کودکان: از کنش وری بهنجار تا اختلال
| [PDF-FA] | [XML] |


Home | All volumes | All issues | All articles