Journal archive for Google Scholar Robot!

Quarterly Journal of Child Mental Health

فصلنامه سلامت روان کودک



Volume 4, Number 1 (2017-4)


The Effectiveness of Art Therapy (Storytelling, Photography and Painting) Based on Cognitive-Behavioral Therapy on Nail Biting
تأثیر هنردرمانی (قصه‌گویی، عکاسی و نقاشی) مبتنی بر روی‌آورد شناختی ـ رفتاری بر اختلال ناخن جویدن (تک بررسی)
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Comparison of the Working Memory Profile of Children with Attention Deficit/ Hyperactivity Disorder (ADHD) and Children with Dyslexia with Normal Children
مقایسه نیمرخ حافظه فعال کودکان مبتلا به اختلال نارسایی توجه/ فزون‌کنشی و کودکان مبتلا به نارساخوانی با کودکان بهنجار
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Impact of Solution-Focused Group Counseling on Self-Efficacy and Social Support of Labor Children
تأثیر مشاوره‌ی ‌گروهی‌ «راه‌حل‌محور» بر خودکارآمدی و حمایت اجتماعی کودکانِ کار
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Investigating Social Anxiety, Self-Image, and Body Image among Students with Visual Impairment
مطالعه اضطراب اجتماعی، خودپنداشت، و تصویر بدن در دانش‌آموزان با آسیب بینایی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Relationship between Personality Dimensions with Attachment Styles and Identity Styles in Student with Hearing Impairment
رابطه ابعاد شخصیت با سبک های دلبستگی و سبک های هویت در دانش آموزان با آسیب شنوایی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Comparison of Psycho-Motor Skills and Social Adjustment in Students with and without Pre-School Experience
مقایسه مهارت‌های روانی حرکتی و سازش یافتگی اجتماعی در دانش آموزان پیش دبستانی رفته و نرفته
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Effectiveness of Attention Training on Attention Control, Focused Attention and Dispersed Attention in Girl Students with Test Anxiety
اثربخشی آموزش توجه بر مهار توجه، توجه متمرکز، و توجه پراکنده دانش‌آموزان دختر دارای اضطراب امتحان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Effects of Quran Folktale on Adjustment of Preschool Children
تأثیر قصه گویی قصص قرآنی بر سازش یافتگی کودکان پیش دبستانی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Effectiveness of Attention Training on Improving the Academic Performance of Students with Spelling Learning Disabilities
تأثیر آموزش توجه بر بهبود عملکرد تحصیلی دانش آموزان مبتلا به اختلال نارسانویسی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Effects of Teaching Advanced Parenting Programs on the Relationship Process in the Family
کاربرد برنامه های نوین فرزندپروری در فرایند ارتباط در خانواده
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Comparison of the Effect of Metacognitive Therapy and Attachment-Based Therapy on Externalizing Problems in Aggressive Children
مقایسه تأثیر فراشناخت درمانی و درمان مبتنی بر دلبستگی بر مشکلات رفتاری برون نمود کودکان پرخاشگر
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Effect of Positive Thinking Education on the Perceived Competency and Social Skills of the Orphan and Mistreated Children
تأثیر آموزش مثبت اندیشی بر ادراک شایستگی و مهارت‌های اجتماعی کودکان بی‌‌سرپرست و بدسرپرست
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Effect of Attention Control Training on Attention Bias and Anxiety Sensitivity in Students with Social Anxiety Disorder
تأثیر آموزش مهار توجه بر سو گیری توجه و حساسیت اضطرابی دانش آموزان مبتلا به اختلال اضطراب اجتماعی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Chiefeditor
سخن سردبیر: ناتوانی، کم توانی، معلولیت: تمایزات معنایی و مفهومی
| [PDF-FA] | [XML] |


Home | All volumes | All issues | All articles