Journal archive for Google Scholar Robot!

Quarterly Journal of Child Mental Health

فصلنامه سلامت روان کودک



Volume 9, Number 4 (2023-1)


Comparison of the Effectiveness of Kendall's Coping Cat Group Program and Parent Management Training on Anxiety and Resilience of Elementary School Students
مقایسه اثربخشی برنامه گروهی گربه سازگار کندال و آموزش مدیریت والدین بر اضطراب و تاب‌آوری دانش‌آموزان دبستانی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Comparison of Visual Perception Infradian Rhythms in Student with and without Special Learning Disorder
مقایسه ادراک دیداری در چرخه های زیستی ماهانه در دانش‌آموزان دختر و پسر با و بدون اختلالات یادگیری خاص
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Developing an Emotional Intelligence Scale for Children aged 4 to 6 Years Old and Examining its Psychometric Properties
ساخت و بررسی ویژگی‌های ‌روان‌سنجی مقیاس هوش هیجانی کودکان 4 تا 6 سال
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Predicting the Level of Academic Success of Students Based on Their Parents' Parenting Style with the Mediation of Self-Efficacy and Self-Respect in Primary School Children
پیش بینی میزان موفقیت تحصیلی دانش آموزان بر اساس سبک والدگری والدین آنان با میانجی گری خودکارآمدپنداری و حرمت خود در کودکان دبستانی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Effectiveness of Mindfulness-Based Cognitive Therapy on Attributional Styles and Academic Optimism of Students
اثربخشی شناخت‌درمانی مبتنی بر ذهن‌آگاهی بر سبک‌های اسنادی و خوش‌بینی تحصیلی دانش‌آموزان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Comparison of the Effectiveness of Unified Transdiagnostic Therapy with Cognitive Behavioral Therapy on Social Adjustment and Self-steem in Child Labours
مقایسه اثربخشی درمان فراتشخیصی یکپارچه با درمان شناختی رفتاری بر سازش یافتگی اجتماعی و حرمت خود در کودکان کار
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Predicting Mathematics Self -Efficacy with Self-Regulation Strategies among Students of Saveh City: A Convergent Validity of Self-Regulation Strategies Inventory
پیش‌بینی خودکارآمدپنداری ریاضی با راهبردهای خودتنظیمی در دانش‎آموزان شهر ساوه: روایی همگرای پرسشنامه راهبردهای خودتنظیمی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Effect of Self-Compassion Training on the Self-Esteem and Perceived Stress of Mothers of Children with Attention Deficit / Hyperactivity Disorder
تأثیر آموزش شفقت به خود برحرمت خود‌‌‌ و تنیدگی ادراک‌شده مادران کودکان با اختلال نارسایی توجه/ فزون‌کنشی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Effectiveness of Grit Program on Capacity of Sustaining Effort and Interest for Long-Term Purposes, Mental Toughness, and Self-Efficacy of Students: An Interventional Study
اثربخشی برنامه تقویت ثبات بر ظرفیت نگهداری تلاش و علاقه برای اهداف بلندمدت، استحکام روانی و خودکارآمدی دانش آموزان: مطالعه ای مداخله ای
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Comparison of Academic Self-regulation, Subjective Vitality, and Academic Vitality in Students with and Without Learning Disorder
مقایسه خودنظم جویی تحصیلی، نشاط ذهنی، و سرزندگی تحصیلی در دانش آموزان با و بدون اختلال یادگیری
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Psychometric Properties of Persian Form of Perceived Parenting Questionnaire among Shahr-e-Rey’s Girl Students
تعیین ویژگی های روان سنجی نسخه فارسی پرسشنامه والدگری ادراک‌شده در دانش آموزان دختر شهرری
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Editorial
دست های سرنوشت، اراده و اختیار، رنج زیستن، و معنای زندگی – 2
| [PDF-FA] | [XML] |


Home | All volumes | All issues | All articles