Journal archive for Google Scholar Robot!
Quarterly Journal of Child Mental Health
فصلنامه سلامت روان کودک
Home
|
All volumes
|
All issues
|
All articles
Volume 12, Number 1 (2025-5)
The efficacy of acceptance and commitment therapy on cognitive distortions, experiential avoidance, and self-control skills in adolescents with obsessive-compulsive disorder symptoms
اثربخشی درمان پذیرش و تعهد بر تحریف های شناختی، اجتناب تجربه ای، و مهارت خودمهارگری نوجوانان با علائم اختلال وسواس- بی اختیاری
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Comparison of executive functions and self-control in first grade elementary school children with and without preschool experience
مقایسه کنشهای اجرایی و خودمهارگری کودکان با و بدون تجربه پیشدبستانی پایه یکم ابتدایی
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Predicting self-harming behaviors of adolescents based on attachment styles, self-compassion, and impulsivity
پیشبینی رفتارهای خودآسیبرسان نوجوانان بر اساس سبکهای دلبستگی، شفقت به خود، و تکانشگری
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
The role of internalizing and externalizing behavioral problems in children with attention deficit hyperactivity disorder in predicting psychological distress: determining the mediating role of parenting styles and the moderating role of secure attachment
نقش مشکلات رفتاری دروننمود و بروننمود در کودکان مبتلا به اختلال نارسایی توجه_ فزونکنشی در پیشبینی پریشانی روانی: تعیین نقش میانجی سبکهای والدگری و نقش تعدیلکننده دلبستگی ایمن
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
The effectiveness of choice theory training on academic buoyancy and subjective vitality of students
اثربخشی آموزش نظریه انتخاب بر پایستگی تحصیلی و نشاط ذهنی دانشآموزان
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
The mediating role of organization in the relationship between task-specific perception and students' classroom learning
رابطه ساختاری ادراک ویژه تکلیف و یادگیری کلاسی: نقش میانجی سازماندهی
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
The effectiveness of Lindamood phonological sequence program on executive functions and academic self-concept of children with attention deficit hyperactivity disorder
اثربخشی برنامه توالی واجی لیندامود بر کنشهای اجرایی و خودپنداشت تحصیلی کودکان با اختلال نارسایی توجه – فزونکنشی
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Comparison of the effectiveness of distress tolerance techniques and parents behavioral training on the self-efficacy of mothers with children with symptoms of oppositional defiant disorder
مقایسه اثربخشی تکنیکهای تحمل آشفتگی و آموزش رفتاری والدین بر خودکارآمدپنداری مادران کودکان با نشانههای اختلال نافرمانی مقابلهای
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Home
|
All volumes
|
All issues
|
All articles