Journal archive for Google Scholar Robot!

Quarterly Journal of Child Mental Health

فصلنامه سلامت روان کودک



Volume 3, Number 4 (2017-3)


Functional Behavior Assessment (FBA): An Approach to Behavioral Intervention Planning for the Challenging Behaviors in Schools
سنجش کنشی رفتار: روی‌آوردی در طراحی مداخلات رفتاری برای رفتارهای چالش‌انگیز در مدارس
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Assessment and Prioritize the Needs of Parents of Children with Attention- Deficit/ Hyperactivity Disorder
سنجش و اولویت‌بندی نیازهای والدین دانش‌آموزان مبتلا به اختلال نارسایی‌توجه/ فزون‌کنشی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Comparison of Theory of Mind, Attention Maintenance and Sympathy in Students with and Without Oppositional Defiant Disorder
مقایسه نظریه ذهن، نگهداری توجه، و همدلی در دانش آموزان مبتلا و غیر مبتلا به اختلال نافرمانی مقابله‌ای
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Effectiveness of Self-efficacy on Test Anxiety and Academic Burnout of Students
تأثیرآموزش خودکارآمدپنداری بر اضطراب امتحان و فرسودگی‌تحصیلی دانش‌آموزان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Effect of Verbal Self-Instruction Training on Students' Academic Stress and Math Self-Concept
تأثیر آموزش خودآموزی کلامی بر تنیدگی تحصیلی و خودپنداشت ریاضی دانش آموزان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Impact of Neurofeedback Therapy on Symptoms of Children with Attention Deficit/Hyperactivity Disorder
تأثیر نوروفیدبک بر علائم اختلال نارسایی‌توجه/‌‌‌ فزون‌کنشی در کودکان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Comparison of Lateralization in the Subtypes of Children with Attention Deficit/ Hyperactivity Disorder and Normal
مقایسه جانبی شدن در ریخت های فرعی کودکان مبتلا به اختلال نارسایی توجه/ فزون کنشی و بهنجار
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Effectiveness of Neuropsychological Therapy on Executive Functions and Educational Performance of Students with Dyscalculia
تأثیر درمان عصب روان‌شناختی بر کنش های اجرایی و عملکرد درسی دانش آموزان مبتلا به حساب نارسایی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Presenting the Prediction Model of Academic Self-Efficacy Based on Dimensions of Family Communication Patterns with the Mediate Role of Personality Traits of Students
ارائه مدل پیش بینی خودکارآمدپنداری تحصیلی بر اساس ابعاد الگوهای ارتباطی خانواده با نقش میانجی گر ویژگی های شخصیتی دانش آموزان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Chiefeditor
سخن سردبیر: بهنجاری و نابهنجاری در دوره کودکی
| [PDF-FA] | [XML] |


Home | All volumes | All issues | All articles