Journal archive for Google Scholar Robot!

Quarterly Journal of Child Mental Health

فصلنامه سلامت روان کودک



Volume 6, Number 1 (2019-4)


Attention Deficit Hyperactivity Disorder in Preschool Age: Lived Experiences of Mothers
اختلال نارسایی توجه/فزون کنشی در سنین پیش دبستان: تجارب زیسته مادران
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Comparison of the Effect of (Child-oriented and Teacher-oriented) Educational Methods on the Motor Skills Development of Children
مقایسه تأثیر شیوه های آموزشی (کودک محور و معلم محور) بر تحول مهارت های حرکتی کودکان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Effectiveness of Compassion-based Therapy on Post Traumatic Growth in Mothers of Children with Attention Deficit/Hyperactivity Disorder
اثربخشی گروه‌درمانی مبتنی بر شفقت بر رشد پس از سانحه در مادران کودکان با اختلال نارسایی توجه/ فزون‌کنشی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Investigating the Structural Pattern of Relationship between Personality Characteristics and Creativity by Mediating Role of Marital Satisfaction, Social Adjustment, and Mental Health
بررسی الگوی ساختاری رابطه ویژگی‌های شخصیتی و خلاقیت با میانجی‌گری رضایت زناشویی، سازش یافتگی اجتماعی و سلامت روان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Development and Validation of Educational Neglect and Abuse Questionnaire (Student Form)
ساخت و بررسی روایی پرسشنامه سوءرفتار و غفلت آموزشی (فرم دانش‌آموز)
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Prediction of Psychological Disturbances in Mothers of Children with Autism Spectrum Disorder based on Mindfulness and Rumination
پیش بینی آشفتگی روان شناختی مادران دارای کودک مبتلا به اختلال طیف اوتیسم بر اساس ذهن آگاهی و نشخوار فکری
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Relationships between Emotions of Students, Teachers and Parents with Academic Performance in Science Course
رابطه هیجان‌های تحصیلی دانش‌آموزان، معلمان و والدین با عملکرد تحصیلی درس علوم
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Investigating the Relationship Between Mindfulness and Social Support with Mental Health of Mothers with Mentally Retarded Child
نقش ذهن آگاهی و حمایت اجتماعی در پیش بینی سلامت روان مادران دارای کودک کم توان ذهنی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Prediction of Interpersonal Cognitive Distortions based on the Worship of Celebrities and Parasocial Interaction with Them
پیش بینی تحریفات شناختی بین فردی بر اساس پرستش افراد مشهور و تعامل فرا اجتماعی با آنان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Effectiveness of Shame Management Training Program on Aggression and Social Skills of Children with Hearing Impairment
اثربخشی برنامه آموزش مدیریت شرم بر پرخاشگری و مهارت های اجتماعی کودکان با آسیب شنوایی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Impact of Emotion Regulation Training on Social Skills of Children with Autism Spectrum Disorder
تأثیر آموزش تنظیم هیجان بر مهارت‌های اجتماعی کودکان با اختلال طیف اوتیسم
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Multiple Relationships of Maladjustment Schemas, Personality, and Family Relations with Alexithymia in Primary School Children
روابط چندگانه روان بنه های سازش نایافته اولیه، روابط خانوادگی، و شخصیت مادر با ناگویی هیجانی کودکان دبستانی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Child Neglect and Internalizing Disorders: The Mediating Role of Emotion Regulation
غفلت و بی‌توجهی دوران کودکی و اختلالات درون نمود: نقش میانجی تنظیم هیجان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Quality of Parent-Child and Sibling Relationships in Families of Children with Symptoms of Oppositional Defiant Disorder
کیفیت رابطه والد-کودک و خواهر- برادر در خانواده‌های دارای فرزند مبتلا به نشانه‌های اختلال نافرمانی مقابله‌ای
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Effect of Mindfulness Therapy on Tolerance of Uncertainty and Thought-Action Fusion in Patients with Obsessive-Compulsive Disorder
تأثیر درمان ذهن‌آگاهی بر تحمل ابهام و درآمیختگی فکر و عمل مبتلایان به اختلال وسواس بی‌اختیاری
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Effect of Choice Theory Training to Parents on the Aggression of Their Children in Elementary School
تأثیر آموزش تئوری انتخاب به والدین بر پرخاشگری فرزندان دانش‌آموز آنها در دوره ابتدایی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Effect of Distress Tolerance Education on Emotional Regulation and Improvement of Alexithymia in Patients with Masturbation
تأثیر آموزش تحمل پریشانی بر توانایی تنظیم هیجانی و بهبود ﻧﺎرسایی ﻫﻴﺠﺎﻧﻲ مبتلایان به اختلال نیمه‌بالینی خودارضایی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Effect of Acceptance and Commitment Intervention on Eating Behaviors in Obese Female Students in Primary School
تأثیر مداخله مبتنی بر پذیرش و تعهد بر رفتارهای خوردن در دانش‌آموزان دختر چاق مقطع ابتدایی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Effectiveness of Vestibular Stimulation on Social Development in Children with Autism Spectrum Disorder
تأثیر حرکت‌های فعال‌کننده سیستم وستیبولار بر تحول اجتماعی کودکان مبتلا به اختلال طیف اوتیسم
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Impact of Family / School-Based Problem Solving Training on Problem-Solving Styles of Elementary Students
تأثیر آموزش حل مسئله خانواده/ مدرسه محور بر سبک‌های حل مسئله دانش آموزان دوره ابتدایی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Priliminary Version of Psychological Problems Scale- Teacher Form: Development and Psychometric Evaluation
نسخه معلم مقیاس مقدماتی مشکلات‌روان‌شناختی کودکان: ساخت و ارزیابی روان‌سنجی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Editorial
سخن سردبیر: طبقه طبقه کردن جامعه: تجویز نظام آموزشی کنونی کشور ما
| [PDF-FA] | [XML] |


Home | All volumes | All issues | All articles