Journal archive for Google Scholar Robot!
Quarterly Journal of Child Mental Health
فصلنامه سلامت روان کودک
Home
|
All volumes
|
All issues
|
All articles
Volume 6, Number 2 (2019-7)
Neurocognitive Executive Functions: Development and Interaction with Environmental Factors
کنش های عصب شناختی اجرایی: تحول و تعامل با عوامل محیطی
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
The Effect of Creative Problem Solving Training on Creativity and Life Satisfaction of Gifted Boy Students
تأثیر آموزش حل مسئله خلاقانه بر خلاقیت و رضایت از زندگی دانش آموزان پسر تیزهوش
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Comparison of Moral Reasoning among Students with and without Visual Impairment
مقایسه استدلال اخلاقی دانش آموزان با و بدون آسیب بینایی
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Positive/ Negative Affect, Strategies of Cognitive Emotion Regulation and Alexithymia in Female Patients with Migraine Headache
عاطفه مثبت و منفی، راهبردهای تنظیم شناختی هیجان، و ناگویی هیجانی در دختران مبتلا به سردرد میگرنی
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Structural Model of the Effects of Psychological Hardiness and Self-esteem on Students' Psychological Empowerment: Mediating Role of Academic Self-Concept
الگوی ساختاری اثرات سرسختی روانی و حرمت خود بر توانمندسازی روانشناختی دانش آموزان: نقش میانجی خودپنداشت تحصیلی
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
The Effectiveness of Quinn’s Early Childhood Education Program on the Self-esteem of Preschool Children
اثربخشی برنامه آموزشی زودهنگام کوئین بر حرمتخود کودکان پیش دبستانی
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
The Causal Relationship between Self-Compassion and Civic-Academic Behaviors: The Mediating Role of Parental Autonomy Support
رابطه علّی خودشفقتورزی با رفتارهای مدنی- تحصیلی دانشآموزان: نقش میانجی حمایت خودمختاری والدینی
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Developing Reading Readiness Test for Preschool Children: Study of the Preliminary Version's Psychometric Properties
تدوین آزمون آمادگی خواندن کودکان پیش دبستانی: بررسی ویژگی های روان سنجی نسخه مقدماتی
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
The Effect of Group Painting Therapy on Loneliness, Control of Anger, and Social Adjustment of Primary School Students
تأثیر نقاشی درمانی گروهی بر احساس تنهایی، مهار خشم، و سازش یافتگی اجتماعی دانش-آموزان ابتدایی
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
The Impact of Empathy Training on Social Problem Solving Skills in Female Students with Traumatic Experience
تأثیر آموزش همدلی بر مهارت های حل مسئله اجتماعی دانش آموزان دختر دارای تجربه تروما
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
The Impact of Cognitive Rehabilitation Training Program on Non-verbal Intelligence, Attention and Concentration, and Academic Performance of Students with Dyscalculia
تأثیر برنامه آموزشی توانبخشی شناختی بر هوش غیرکلامی، توجه و تمرکز، و عملکرد تحصیلی دانش آموزان با اختلال یادگیری ریاضی
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
The Effect of Sexual Education on Mothers' Knowledge, Attitude and Practice in Responding to their Daughters' Questions
تأثیر آموزش تربیت جنسی بر آگاهی، نگرش، و عملکرد مادران در پاسخ به سوالات دختران
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
The Effect of Problem-Solving Skills Training based on Storytelling on Different Levels of Aggressive Behaviors in Students
تأثیر آموزش مهارت های حل مسئله به روش داستان گویی بر سطوح مختلف پرخاشگری دانش آموزان
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Study of Numerical Processing Speed, Implicit and Explicit Memory, Active and Passive Memory, Conservation Abilities, and Visual-Spatial Skills of Students with Dyscalculia
مطالعه سرعت پردازش عددی، حافظه آشکار و نهان، فعال و منفعل، توانایی نگهداری ذهنی، و مهارت های دیداری– فضایی دانش آموزان با اختلال ریاضی
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
The Effect of Group Play Therapy on Aggressive Behaviors and Social Skills in Preschool Children
تأثیر بازی درمانی گروهی بر رفتارهای پرخاشگرانه و مهارت های اجتماعی کودکان پیش دبستانی
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
The Impact of Play Therapy Based on Cognitive-behavioral Model on the Social Skills of Preschool Children with Attention Deficit Hyperactivity Disorder
تأثیر بازیدرمانی مبتنی بر مدل شناختی رفتاری بر مهارتهای اجتماعی کودکان پیشدبستانی با اختلال نارسایی توجه/ فزونکنشی
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Comparison of the Effect of Mindfulness-Based Cognitive Therapy (MBCT) and Progressive Muscle Relaxation (PMR) on General Health Indicators in the Mothers of Children with Leukemia
مقایسه تأثیر شناختدرمانی مبتنی بر ذهن آگاهی و تنشزدایی پیشرونده عضلانی بر شاخصهای سلامت عمومی مادران کودکان مبتلا به سرطان خون
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
The Effect of Parent Management Training (PMT) on the Reduction of Behavioral Symptoms in Children with Attention Deficit Hyperactivity Disorder (ADHD)
تأثیر آموزش مدیریت والدین برکاهش علایم رفتاری کودکان مبتلا به اختلال نارسایی توجه فزون کنشی
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Editorial
سخن سردبیر: دل نوشت هایی از هر سو
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Home
|
All volumes
|
All issues
|
All articles