Journal archive for Google Scholar Robot!
Quarterly Journal of Child Mental Health
فصلنامه سلامت روان کودک
Home
|
All volumes
|
All issues
|
All articles
Volume 6, Number 3 (2019-11)
The Impact of School-Based Education Programs on Preventing Child Sexual Abuse: A Systematic Review Study
تأثیر برنامه های آموزشی مبتنی بر مدرسه در پیشگیری از سوءاستفاده جنسی از کودکان: مطالعه مروری نظام مند
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
The Effectiveness of Mind Theory Training based on the Hall and Tager-Flusberg Model and Role Playing on Improving the Theory of Mind in Children with Autism Spectrum Disorder
اثر بخشی آموزش نظریه ذهن بر اساس الگوی هال و تاگر-فلاسبرگ و ایفای نقش بر بهبود سطوح نظریه ذهن در کودکان مبتلا به اختلال طیف اوتیسم
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Comparison of the Results of 12-year Iranian Nonclinical Sample in the Combined Indicators of Rorschach Comprehensive System with the Results of Exner Sample
مقایسه نتایج نمونه غیربالینی 12 ساله ایرانی در شاخصهای ترکیبی نظام جامع رورشاخ با نتایج نمونه اکسنر
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Predicting Children's Behavioral Problems based on Maternal Parenting Styles: The Mediating Role of Child Adjustment
پیشبینی مشکلات رفتاری کودکان بر اساس شیوههای والدگری مادران: نقش میانجی سازش یافتگی کودک
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
The Effect of Mindfulness-Based Group Intervention on Self-esteem and Social Problems in Students with Symptoms of Attention Deficit / Hyperactivity Disorder
تأثیر مداخله گروهی مبتنی بر ذهن آگاهی بر حرمت خود و مشکلات اجتماعی دانش آموزان دارای نشانه های اختلال نارسایی توجه/ فزون کنشی
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Study of the Factors Affecting Academic Dissatisfaction from the Perspective of Teachers, Specialist, and students
تعیین عوامل مؤثر بر دلزدگی تحصیلی دانشآموزان دبیرستانی از دیدگاه معلمان، متخصصان و دانشآموزان
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
The Mediating Role of Mindfulness in the Relationship between Self-Regulated Learning and Goal Orientation with Academic Identity
نقش واسطه ای ذهن آگاهی در رابطه بین یادگیری خودتنظیمی و جهت گیری هدف با هویت تحصیلی
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
The Relationship between Personality Traits, Attachment Styles, and Parental Styles with Children's Physical Health
رابطه صفات شخصیتی، سبکهای دلبستگی و والدگری والدین با سلامت جسمانی کودکان
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
The Effectiveness of Play Therapy on Reading Performance, Adaptive Skills and Behavioral Problems in Students with Dyslexia
اثربخشی بازیدرمانی بر عملکرد خواندن، مهارت های سازشی و مشکلات رفتاری دانش آموزان نارساخوان
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Effectiveness of Rhythmic Games on Planning and Organizing Skills, Flexibility, Inhibition, and Metacognition of Pre-School Children
اثربخشی بازی های ریتمیک بر برنامه ریزی و سازماندهی، انعطاف پذیری، بازداری، و فراشناخت کودکان پیش دبستانی
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
The Effect of Acceptance and Commitment Therapy (ACT) on Increasing the Self-Compassion, Distress Tolerance, and Emotion Regulation in Students with Social Anxiety Disorder
تأثیر درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد بر افزایش شفقت به خود، تحمل پریشانی، و تنظیم هیجان در دانشآموزان با اختلال اضطراب اجتماعی
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
The Role of Self-Esteem and Emotional Intelligence in Predicting the Resilience of Students with Hearing Impairment
نقش حرمت خود و هوش هیجانی در پیش بینی تاب آوری دانش آموزان دارای آسیب شنوایی
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
A Comparative Study of the Effectiveness of Cognitive Rehabilitation Intervention with Aerobic Exercises on the Cognition of Slow Learner Children
بررسی مقایسهای اثربخشی مداخله توانبخشی شناختی با تمرینات ورزشی ایروبیک بر شناخت کودکان دیرآموز
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
The Effect of Social Skills Training on Subjective Well-being, Alexithymia, and Social Competence in Children with Oppositional Defiant Disorder
تأثیر آموزش مهارتهای اجتماعی بر بهزیستی ذهنی، ناگویی هیجانی، و کفایت اجتماعی کودکان با اختلال نافرمانی مقابلهای
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
The Role of the Developmental Environment (Home, Kindergarten, and Nursery) on the Intelligence Quotient and Social Skills of Children
نقش محیط تحولی کودک (خانه، مهد، و شیرخوارگاه) بر بهره هوشی و مهارت های اجتماعی کودکان
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
A Comparison of the Effect of Positive Existential Therapy and Iranian-Islamic Positive Therapy on Affective Capital of Female Students with Social Anxiety
مقایسه تأثیر درمان مثبت نگری وجودگرا و درمان مثبت نگر ایرانی- اسلامی بر سرمایه عاطفی دانش آموزان دختر دارای اضطراب اجتماعی
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
The Effectiveness of Training the Behavioral Management Flow Chart (BMFC) Program to Mothers on the Aggressive Behavior of Students with Oppositional Defiant Disorder
اثربخشی آموزش برنامه روندنمای مدیریت رفتار به مادران بر رفتار پرخاشگرانه دانش آموزان مبتلا به اختلال نافرمانی مقابله ای
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Prediction of Psychological Distress based on Cognitive Emotion Regulation and Adaptive Strategies in Mothers of Children with Thalassemia
پیش بینی درماندگی روان شناختی بر اساس تنظیم شناختی هیجان و راهبردهای انطباقی در مادران کودکان مبتلا به تالاسمی
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
A Meta-Analysis of the Effect of Parental Management Training on Behavioral and Emotional Problems in Iranian Children
فراتحلیل تأثیر آموزش مدیریت والدین بر مشکلات رفتاری و هیجانی کودکان ایرانی
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
The Relationship between Cognitive Characteristics and Parental Satisfaction with Birth Weight
رابطه ویژگی های شناختی و رضایت مندی والدین با وزن نوزاد به هنگام تولد
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Hope for the Future, Attachment Relationships, and Emotional-Behavioral Problems in Child Labor
امید به آینده، روابط دلبستگی، و مشکلات هیجانی- رفتاری در کودکان کار
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Role of Difficulties in Emotional Regulation and Alexithymia in Prediction of Bullying
نقش مشکلات تنظیم هیجانی و ناگویی طبعی در پیش بینی قلدری
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Effectiveness of Acceptance and Commitment Therapy on Self-Concept and Emotion Regulation in Children with Learning Disabilities
اثربخشی درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد بر خودپنداشت و تنظیم هیجانی کودکان مبتلا به ناتوانی یادگیری
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Comparison of the Coherence and Defense Mechanisms between Parents of Normal Children and Parents of Children with Autism and Attention Deficit Hyperactivity Disorder
مقایسه انسجام روانی و مکانیسم های دفاعی در والدین دارای کودک با اختلال طیف اوتیسم، نارسایی توجه/ فزون کنشی، و بهنجار
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Planning and Evaluating the Effectiveness of Behavioral Intervention on Reducing Physical Bullying and Improving School Bonding in Students: A School-Based Perspective
طراحی و ارزیابی اثربخشی مداخله رفتاری بر کاهش قلدری جسمانی و بهبود پیوند با مدرسه در دانش آموزان: روی آورد مدرسه محور
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Editorial
سخن سردبیر: و اما خوشبختی: از واقعیت تا خیال
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Home
|
All volumes
|
All issues
|
All articles