Journal archive for Google Scholar Robot!

Quarterly Journal of Child Mental Health

فصلنامه سلامت روان کودک



Volume 7, Number 2 (2020-8)


Effectiveness of Acceptance and Commitment Therapy on Anxiety and Stress in Mothers of Children with Attention Deficit Hyperactivity Disorder
اثربخشی درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد بر اضطراب و تنیدگی مادران داری کودک با اختلال نارسایی توجه/ فزون کنشی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Comparison of the Effectiveness of Cognitive Rehabilitation and Neurofeedback on Improving the Executive Functions in Children with Dyslexia
مقایسه اثربخشی توانبخشی شناختی و نوروفیدبک بر بهبود کنش های اجرایی کودکان مبتلا به نارساخوانی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Effectiveness of Compassion-Focused Therapy (CFT) on Self-Esteem and Resilience in Children and Adolescents with Divorced Parents
تأثیر درمان متمرکز بر شفقت در تقویت حرمت خود و تاب‌آوری کودکان و نوجوانان دارای والدین طلاق گرفته
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Role of PASS Cognitive Processes in Explaining the Ability of Word Reading and Text Comprehension in Children with Dyslexia
نقش فرایندهای شناختی پاس در تبیین توانایی خواندن کلمه و درک متن در کودکان مبتلا به نارساخوانی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Birth Order and Intelligence in the Children of Families with Intellectually Disabled Child
ترتیب تولد و هوش در فرزندان خانواده های دارای کودک کم توان ذهنی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Dimension Exploration of Multi-dimensional Model of Parenting of Children with Attention Deficit Hyperactivity Disorder (ADHD) and its Effect on Parent-Child Interaction: A Mix Methods Research
کشف ابعاد الگوی والدگری چندبعدی کودکان با اختلال نارسایی توجه/ فزون کنشی و تأثیر آن بر تعامل والد- کودک: یک مطالعه ترکیبی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Effect of Time Perspective Program on the Perceived Social Support in Mothers of Children with Hearing Impairment
تأثیر برنامه افق زمانی بر حمایت اجتماعی ادراک شده در مادران کودکان کم‌شنوا
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Development of Social Relationships in Children Aged 4 to 6 in Qom Kindergartens Based on the Demographic Status of Families in 2016
وضعیت تحول ارتباط ‌اجتماعی در کودکان 4 تا 6 سال مهد کودک‌های استان قم بر اساس وضعیت جمعیت‌شناختی خانواده‌ها در سال 1395
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Effect of Emotion Regulation Training on Social Adjustment of Neglected Children
تأثیر آموزش نظم جویی هیجان بر سازش‌یافتگی اجتماعی در کودکان بدسرپرست
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Effect of Mindfulness Training on the Depression and Anxiety in Students with Learning Disabilities
تأثیرآموزش ذهن آگاهی بر افسردگی و اضطراب دانش آموزان با ناتوانی یادگیری
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Effectiveness of Mindfulness Based Cognitive Therapy on Self-Control and Academic Performance of Students with High/Low Level of Test Anxiety
اثربخشی شناخت‌درمانی مبتنی بر ذهن‌آگاهی بر خودمهارگری و عملکرد تحصیلی دانش آموزان با سطح اضطراب امتحان بالا و پایین
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Comparison of Emotional-Behavioral Problems and Aggression in Students with/without Specific Learning Disability
مقایسه مشکلات هیجانی - رفتاری و پرخاشگری در دانش آموزان با و بدون اختلال یادگیری خاص
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Role of Parenting Styles, Parental Stress and Children’s Executive Functions Deficits in Predicting the Children's Internalizing and Externalizing Problems
نقش سبک های والدگری، تنیدگی والدین، و نارسایی در کنش های اجرایی کودکان در پیش بینی مشکلات درون نمود و برون نمود کودکان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Effect of Group Cognitive Rehabilitation Therapy on the Problem Solving Skills of Students with Attention Deficit Hyperactivity Disorder
تأثیر توانبخشی شناختی گروهی بر توانایی حل مسئله در دانش‌آموزان با اختلال نارسایی توجه / فزون کنشی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Effect of Expressive Arts Therapy on Emotion Regulation of Primary School Students
تأثیر هنردرمانگری بیانگر بر تنظیم هیجان دانش آموزان مقطع دبستان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Comparison of the Effectiveness of Individual and Group Play Therapy on Coping Behaviors in Primary School Students with Attention Deficit Hyperactivity Disorder
مقایسه اثربخشی بازی درمانی انفرادی و گروهی بر رفتارهای مقابله‌ای در دانش‌آموزان دبستانی با اختلال نارسایی توجه/ فزون کنشی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Effectiveness of Psychosocial Program on Speed and Accuracy of Information Processing in Students with Sluggish Cognitive Tempo (SCT)
اثربخشی برنامه مداخله روانی- اجتماعی بر سرعت و دقت پردازش اطلاعات دانش‌آموزان دارای ضرب‌آهنگ شناختی کند
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Role of Social Skills in Predicting the Students' Sense of Coherence and Quality of School Life
نقش مهارت های اجتماعی در پیش بینی انسجام روانی و کیفیت زندگی دانش آموزان در مدرسه
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Comparison of the Effectiveness of Cognitive-Behavioral Play Therapy and Parent-Child Interaction Therapy on Executive Functions and Parent-Child Interaction in Children with Oppositional Defiant Disorder
مقایسه اثربخشی بازی درمانی و درمان تعامل والد-کودک بر کنش های اجرایی و تعامل والد-کودک در کودکان با اختلال نافرمانی مقابله‌ای
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Construction and Determination of Psychometric Properties of Children's Alexithymia Scale
ساخت و تعیین شاخص های روان سنجی مقیاس ناگویی هیجانی کودکان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Prediction of Aggression in Children based on Domestic Violence and Communication Patterns
پیش بینی پرخاشگری کودکان بر اساس خشونت خانگی و الگوهای ارتباطی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Modeling the Structural Relationships of Conflicts between Parents and Students with Aggression: The Mediating Role of Moral Disengagement
مدل یابی روابط ساختاری تعارضات والدین و دانش آموزان با پرخاشگری: نقش میانجی بی تفاوتی اخلاقی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Role of Rumination and Psychological Hardiness in Predicting High Risk Behaviors in Students
نقش نشخوار فکری و سرسختی روان‌شناختی در پیش‌بینی خطرپذیری دانش آموزان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Psychometric Properties of the Home Executive Functions Environment (HEFE) Questionnaire
ویژگی های روان سنجی پرسشنامه محیط خانه مبتنی بر کنش های اجرایی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Comparison of the Effectiveness of Anger Management Training based on Cognitive Behavioral Therapy Approach and Narrative Therapy on Academic Self- efficiency and Academic Resilience in Students with Attention Deficit/Hyperactivity Disorder (ADHD)
مقایسه اثربخشی آموزش مدیریت خشم مبتنی بر روی‌آورد درمان شناختی- رفتاری و قصه‌درمانی بر خودکارآمدپنداری و تاب‌آوری تحصیلی در دانش‌آموزان با اختلال نارسایی توجه- فزون‌کنشی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Editorial
آینده و سرنوشت انسان: آیا اونتوژنی تکرار فیلوژنی است یا بالعکس؟
| [PDF-FA] | [XML] |


Home | All volumes | All issues | All articles